tomba

Våren

Kategori: Allmänt

Äntligen börjar solen värma på och visa sig allt oftare. Slippa vakna upp till mörker, kyla, grått och tråkigt väder. Nu är det nästan så att det öppnat upp sig tillräckligt vid forsarna så man får ställa sig med kastspö och jaga öring i strömmen. Härlig tider!
 
Medans man sitter och njuter av morgon kaffet och den strålande solen så rullar tankarna igång i vanlig ordning. Ibland är det hyfsat betydelselösa tankar och ibland lite djupare, som denna morgon. Har blivit väldigt dålig på att ta vara på dagarna, som vanligt under vinterhalvåret. Sitter mest inomhus och drar mig för att överhuvudtaget gå ut. Jag som älskar friluftslivet egentligen och mår allra bäst av att komma ut. 
 
Lovat mig själv att inte fortsätta i dessa spår att vara bekväm och tråkig då folk frågar om man vill hitta på något. Måste ta mig ut mer, hälsa på hos folk och framför allt hitta min sociala sida igen. Har börjat njuta allt för mycket av lugn och ensamhet. En asocial jävel är vad jag är just nu helt enkelt och enda fördelen i allt är väl att jag är medveten om det.
 
Måste även sluta anpassa mig efter andras känslor och önskemål. Vill alla gott men blir så fel i slutändan och antingen får jag eller någon annan må dåligt då man inser att man inte besitter det som krävs för att uppfylla dessa önskemål. Man kan inte ge sig ut på en fisketur och förvänta sig napp då man inget bete har kvar. Lite så det varit, försökt mig på det omöjliga. 
Dags att starta upp på ett nytt kapitel och ge sig ut på nya äventyr och skapa nya erfarenheter. 
 
Lev & må! 
 
 
Kommentera inlägget här: