tomba

Tacksam

Kategori: Allmänt

Väldigt tacksam för hur många som sträcker ut en hjälpande hand och erbjuder att jag kan höra av mig när som på dygnet. Allt går så mycket lättare då man får prata ut och då vänner kommer förbi och visar att dom finns där. Känns som att man inte förtjänar detta med tanke på hur man levt efter jag tog återfall. Ett vandrande lik som bara dök upp då det bjöds på fest, svek och lögner. 
 
Det jag förundras över är folk som totalt dissat en istället för att försöka prata och hjälpa en ur det. Nu mitt i allt är man så glad och finns där, känns som att man vänder kappan efter vinden. Visst förstår att man inte orkat med mig då jag varit aktiv, men skita i att svara då man är nykter och vill ha någon att prata med, det är inte vänskap enligt mig. Skulle aldrig vända någon ryggen, skulle finnas där då man vill ha någon att prata med, och har även gjort det trots att man inte hörts på månader.
 
Ville bara få ur mig det och nu är det inte något jag lägger mer energi på. Vet vilka mina riktiga vänner är och dom ställer alltid upp och erbjuder sig träffas över en bit mat eller kaffe och frågar hur man mår. 
Det är uppskattat det ska ni veta och ni vet vilka ni är. 
 
Har äntligen börjat hitta sömnen igen och vaknar med glatt humör utan massa ångest och skit. Ska promenera till stan nu och äta med barnen på sibylla och bara mysa på resten av denna dag. Vet inte var solen dom lovat befinner sig men den kommer väl förhoppningsvis här på ett tag.
 
Lev och må!

KOMMENTARER:

  • Viktor säger:
    2018-06-22 | 22:25:26
    Bloggadress: http://Oklokatankar.blogg.se

    Du är stark som vågar gå ut med ditt problem. Och som klarar av att hålla dig nykter oavsett vad.
    Det kommer bli bättre och lättare med tiden. Och du kommer att tappa kontakten med några av dina vänner samt träffa nya vänner.
    Själv börjar jag närma mig 3 år utan både droger och alkohol.
    Det kan vara klokt att inte utsätta sig för för mycket alkohol i början av sin nykterhet.
    Mvh

  • Viktor säger:
    2018-06-22 | 22:25:34
    Bloggadress: http://Oklokatankar.blogg.se

    Du är stark som vågar gå ut med ditt problem. Och som klarar av att hålla dig nykter oavsett vad.
    Det kommer bli bättre och lättare med tiden. Och du kommer att tappa kontakten med några av dina vänner samt träffa nya vänner.
    Själv börjar jag närma mig 3 år utan både droger och alkohol.
    Det kan vara klokt att inte utsätta sig för för mycket alkohol i början av sin nykterhet.
    Mvh

Kommentera inlägget här: